اخبار روز زعفران, اخبار زعفران ملل, وبلاگ

آیا میدانید اصیل ترین گیاه جهان زعفران است!!!

اصیل ترین گیاه جهان

آیا میدانید اصیل ترین گیاه جهان زعفران است!!!

اصیل ترین گیاه جهان

زعفران اصیل ترین، بهترین و ارزشمندترین رنگ دهنده و معطر کننده طبیعی غذاها و نوشیدنی ها و  نیز یک گیاه دارویی شگفت انگیز با هزاران سال سابقه مصرف امروزه از کاربردهای متنوعی برخوردار شده است.

زعفران کلاله سه شاخه قرمز رنگ گل زیبای سوسنی زعفران است که از هر صد و هفتاد هزار عدد گل آن، که غریب به یکصد کیلوگرم وزن دارد تنها یک کیلوگرم زعفران خشک به دست می آید.

اصیل ترین گیاه جهان

رنگ طعم و عطر خاص زعفران در واقع سه ماده موثره آن یعنی به ترتیب کروسین، پیکروکروسین و سافرانال هستند که کیفیتی استثنایی به نوشیدنی ها و غذاها می بخشند و خواص دارویی آن از جمله کمک به پیشگیری و درمان بیماری های مختلف مانند:

بیماری‌های گوارشی، تنفسی، سیستم اعصاب مرکزی و بیماری‌های قلبی از نظر علمی به اثبات رسیده است.

همچنین آخرین تحقیقات دانشگاهی نشان می‌دهد که زعفران موجب کاهش فشار خون، ضد انعقاد و لخته شدن خون کاهش چربی افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها دارای اثرات ضد درد و  التهاب ضد پیری تقویت کننده قوای جنسی به خصوص سرطان و نشاط آور است.

بنابراین بی جهت نیست که زعفران را بهترین رستمی کائنات و یا گل سلامتی نامیدند.

برای تاثیر پذیری از خواص دارویی مقدار مصرف زعفران در انسان ۵۰ میلی گرم، دو بار در روز روزانه ۱۰۰ میلی گرم، 3 گرم در ماه برای هر نفر توصیه شده است.

پیشنهاد می‌شود برندهای معتبر ترجیحاً دارای استاندارد و پروانه های بهداشتی برای خرید این مقدار زعفران که هزینه چندانی ندارد انتخاب شوند.

مطالعات فراوانی که در مورد عوارض ناشی از مصرف زیاد زعفران انجام پذیرفته، نتیجه گیری شده است که مقادیر مورد استفاده در آشپزی حتی یک نیم گرم در یک نوبت برای یک نفر هیچ گونه عارضه جانبی به دنبال نخواهد داشت.

از اینکه ما را در زعفران ملل دنبال میکنید ممنونیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *