اخبار روز زعفران, زعفران و سلامتی, سلامتی, مقالات

در چه مواردی خوردن زعفران می‌تواند برای افراد مضر باشد؟

موارد منع زعفران

در چه مواردی خوردن زعفران می‌تواند برای افراد مضر باشد؟

خواص بی‌شماری دارد و می‌تواند برای انواع بیماری‌ها مثمر ثمر باشد و درمان کننده بیماری هایی نظیر سرطان باشد ولی مصرف این گیاه در مواردی منع شده است از این رو با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا موارد قدم مصرف زعفران را به شما توضیح دهیم و در صورتی که شامل چنین مواردی هستید، زعفران میل نکنید چرا که برای سلامتی شما می تواند خطرناک باشد.

از مهم ترین مواردی که مصرف زعفران در این افراد منع شده است کسانی میباشند که با مشکلات قلبی همراه هستند.

این افراد که از قرصهای ضد آریتمی برای درمان خود استفاده می‌کنند، به هیچ عنوان نباید در خوردن زعفران زیاده روی کنند و در استفاده از قرص‌های زعفران نیز احتیاط کامل داشته باشند و به میزان زیاد میل نکند.

خانم های باردار نباید زعفران میل کنند.

زعفران می‌تواند ضربان قلب مادر باردار را زیاد کند که چنین مواردی احتمال اینکه جنین سقط شود یا زایمان زودرس اتفاق بیافتد بسیار زیاد است.

چای زعفران در صورتی که دو بار در هفته می شود می تواند سلامتی شما را تضمین کند و احساس آرامش خاصی را برای شما به ارمغان می آورد ولی مصرف بیش از حد آن یا افراط در مصرف زعفران می تواند باعث فشار خون بالا، خونریزی های داخلی و خطرات دیگری برای شما شود، همچنین مصرف زیاد زعفران به دلیل افزایش رفتارهای هیجانی، برای افرادی که دارای اختلال دو قطبی می باشند توصیه نمی شود.

افراد دارای آلرژی بهتر هست در مصرف زعفران احتیاط کنند زیرا ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد علائم آلرژی مثل خارش پوست، ورم و آسم شود.

افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند بهتر است از مصرف زیاد زعفران خودداری کنند، زیرا زعفران اشتها آور است و مصرف فراوان آن باعث پرخوری و افزایش وزن می شود.

پس در خوردن زعفران افراط نکنید و در صورتی که بیماری خاصی دارید حتما با توصیه پزشک خود این گیاه ارزشمند را میل کنید.

همچنین گفته شده محققان مصرف 5 گرم زعفران را به عنوان دوز سمی در نظر گرفته اند. 

 

سخن پایانی

با توجه به اینکه زعفران گیاهی معجزه آسا و درمان کننده انواع بیماری ها می باشد در مقابل خطرناک نیز است و برای انواع مسائل همچون بارداری برای خانم ها و مشکلات قلبی بسیار خطرناک است.

سعی کنید در صورت داشتن هر نوع بیماری در ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و در صورتی که بیماری خاص دارید زعفران را برای درمان استفاده نکنید و پزشک خود را در رابطه با درمان های خانگی مطلع کنید، تا در صورت وجود خطر این درمان ها انجام نشود و یا با تشخیص پزشک انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *