اخبار روز زعفران, اخبار روز زعفران, مقالات, وبلاگ

چرا باید در کشت گلخانه ای زعفران آن را نقره کنیم؟

نقره کردن در کشت گلخانه ای

کشت گلخانه ای زعفران

در این مقاله از زعفران ملل آموزش نقره کردن پیاز ها را بهتون آموزش میدهیم در ادامه با ما همراه باشید.

پیاز زعفران دارای پوشال قهوه ای رنگ هست و همچنین پیاز زعفران کروی شکل است، که توسط پوشالی قهوه ای رنگ احاطه شده است.

نقره کردن پیاز زعفران به طور کلی یعنی حذف پوشال‌های اضافی و این عمل در حین انتقال پیاز به سالن و قبل از انجام ضد عفونی انجام می‌شود.

ضدعفونی کردن پیاز زعفران به وسیله سموم قارچ‌کش و کنه‌کش انجام می‌شود و برای اینکه عملکرد مناسبی بر روی پیاز داشته باشند باید به طور مستقیم با پیاز و آلودگی‌های آن در تماس باشد.

با کندن پوشال‌های اضافی عملا محلول ضدعفونی در تماس مستقیم با پیاز قرار می‌گیرد و به به بهترین شکل عمل قارچ زدایی و کنه زدایی را انجام می‌دهد.

برای نقره کردن پیاز زعفران کف اون یه لکه سیاه رنگ هست که اون رو با کف دست و انگشتان جدا کنید و بعد از این کار میتوان گفت شما پیاز زعفران را نقره کردید.

لایه ای که روی پیاز باقی میماند برای پوشال زعفران کافی است.

نیازی نیست که پیاز کاملا لخت شود و البته این کار میتواند به محصول شما آسیب نمیرسد.

کشت گلخانه ای زعفران

اگر پیش آمد که پیاز لخت شد اشکالی نداره شما می تونید اون پیاز را هم داخل جعبه یا زمین کشاورزی قرار بدید و مطمئناً جوانه و گل خودش را به بهترین حالت ارائه میدهد.

دوباره خودتان این کار نقره کردن را امتحان کنید و از انتهای پیاز که یک لکه ی سیاه رنگ است پوشال پیاز زعفران را بگیرید و بکشید تا پوشال اضافی گرفته شود و زعفران نقره شود.

در کشت گلخانه ای زعفران حتما در نظر داشته باشید، که حتماً باید تمام جعبه های چوبی تون و قفسه ها اگر چوبی هست همین طور تمام اینها باید سم زدایی بشوند.

با کنه کش به مدت 2 الی 5 دقیقه داخل این سموم قرار بگیرند و دوز مصرفی که شما باید با آب مخلوط کنید و شما باید از سم فروش و یا کسی که متخصص این کار است مطلع شوید تا به محصول آسیب نزنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *